Aldis nye butikker leverer tocifrede vækst-procenter
De nyeste danske Aldi'er vokser betydeligt både i højde og areal. Det giver lys og rum til et sortiment under udvikling
Den nyeste generation af discountkæden Aldis butikker leverer med andre ord en særdeles rummelig oplevelse - ikke mindst når man sammenligner med deres godt slidte forgængere, som i disse år bliver udskiftet i stor stil, skriver Dansk Handelsblad i sit nyhedsbrev og i ugens avis.
I Roskilde fremstår forskellene mellem den gamle version og den nye særdeles tydeligt, for her ligger den gamle butik stadig som nabo til sin afløser fra eftersommeren 2014 på Søndre Ringvej.
Den nye butik med et salgsareal tæt på 800 kvm. fylder to-tre gange så meget som den gamle butik.
Helt generelt vokser omsætningen også, men dog ikke i samme omfang, når en ny og opdateret Aldi afløser den gamle.
- Det giver en god tocifret vækstprocent i forhold til omsætningen i den gamle butik, når vi udskifter den, siger Volker Kasch, som siden februar har stået i spidsen for Aldi i Danmark.